Spirit Island je kooperativna strateška igra z načinom settler-destruction, torej najprej se naselite, potem uničujete. Je precej kompleksna in globoka, v njej gre za kontrolo nad ozemljem. Je za 1 do 4 igralce, ustvaril jo je R. Eric Reuss. Postavil jo je v alternativni zgodovinski svet okrog leta 1700. Igralci ste različni duhovi zemlje, vsak s svojo posebno močjo. Prisiljeni ste, da branite svoj domači otok pred uničujočo kolonizacijo osvajalcev (Invaderji). Igralci morate v igri stopiti skupaj ter upoštevati lokalne otočane (Dahane). Da bi invazivno vrsto spodili z otoka, morate povečati svojo moč.
Ko ste na potezi, hkrati vsi igralci izberete, katero karto moči boste odigrali in zanjo plačali energijo. Če boste uporabili kombinacije kart moči, ki se ujemajo z elementi vašega duha, boste dobili bonus. Hitrejše moči imajo takojšnji učinek, medtem ko so druge magije počasnejše in zahtevajo napovedovanje in načrtovanje učinkovite uporabe.
Invaderji se razširijo po otoku v semi-predvidljivem načinu. Vsako rundo raziščejo del dežele, naslednji krog gradijo na teh ozemljih, postavijo naselbine in mesta. Krog za tem pa vse opustošijo, prinesejo plesen zemlji in napadejo vsakega prisotnega Dahana, ki se potem maščuje. Igra se z napredovanjem stopnjuje, duhovi širijo svojo prisotnost na nove dele otoka ter iščejo učinkovitejše moči, medtem ko Invaderji okrepijo svoja prizadevanja za kolonizacijo in uničenje. Vsak krog predstavlja 1-3 leta alternativne zgodovine.
Spirit Island je letos izšla pri Greater than Games, izdali pa so tudi dodatek The Branch and Claw.