Avtorja: Mike Langlois, Christian Leonhard
Ilustratorja: Loïc Muzy, Gary Simpson
Založnik: Emergent Games
Izšla: 2015
Tip: strateška
Kategorija: avanturistična, fantazijska, II. svetovna vojna, spopad
Način: koooperativna, metanje kock, grajenje kupčka
Predviden čas igranja: 90′
Priporočena starost: 14+
Število igralcev: 1-4
Jezik: angleška (navodila in vsebina v tujem jeziku)
Zgodba Fireteam Zero:
Fireteam Zero je kooperativna igra taktičnega boja in nadnaravne groze, v kateri igralci prevzamejo vlogo ekipe specialcev. To med drugo svetovno vojno pošljejo globoko na ozemlje za sovražnimi črtami. Naloga ekipe je, da se sooči z živimi artefakti, ki so se začeli pojavljati in se hraniti s kaosom in prelivanjem krvi. Predstavljajo resno grožnjo življenju na zemlji, zato jih mora ekipa pravočasno zaustaviti. V vsaki igri junaki iščejo cilj misije, hkrati pa se neprestano spopadajo s hordami pošasti. Če jim uspe, preživijo, da bi se borili še en dan. Če pa jim spodleti… Naj samo rečemo, da neuspeh ni opcija.
Priprava igralne površine:
Igra Fireteam Zero pride s knjižico scenarijev. V njej so scenariji za tri operacije, razdeljene na tri misije. Od izbire scenarija je odvisna postavitev igralne površine.
Po načrtu misije izdelamo zemljevid, sestavljen iz 4 plošč. Na zemljevidu označimo začetno polje, kjer junaki vstopijo ter izstopno polje. Označimo 12 polj, na katerih se množijo pošasti. Vsak igralec si izbere enega izmed štirih herojev (nekatere misije za dosego zmage zahtevajo točno določene heroje), ki jih skupaj z dvema specialcema postavi na začetno polje. Prejme še pripadajoč kupček akcijskih kart (določene misije kupček kart izboljšajo z močnejšimi kartami) ter kartice fokusa.
Ob glavni zemljevid položimo ploščo groženj ter za izbrani scenarij kupček kartic groženj. Čaka nas še kovanec sreče z obrazom navzgor. Pripravimo pošasti, ki bodo napadale izbrano misijo ter pripadajoče kartice, na kateri so označene karakteristike pošasti in njihova unikatna zmogljivost. Miniaturam pošasti z metom kocke z dvanajstimi ploskvami (rumena kocka) določimo lokacijo na zemljevidu.
Glede na misijo pripravimo tudi kupček kartic z dogodki ter kartice misije in igra se lahko prične.
Potek igre Fireteam Zero:
Razdeljena je v tri faze in sicer v fazo: 1. taktike, 2. herojev in 3. groženj.
V prvi določimo začetnega igralca. Igralci iz svojih akcijskih kupčkov vlečejo kartice. Običajno jih imajo v roki 5. V tej fazi lahko kateri izmed igralcev odigra kartico “taktični odgovor”, ki lahko prevesi ravnotežje na stran igralcev.
Sledi faza herojev z začetnim igralcem in igranjem v smeri urinega kazalca. Vsak igralec ima na voljo premik in izvedbo akcije. Igralec se premika med sosednjimi polji na zemljevidu. Premakne se lahko za toliko mest, kot je njegova hitrost (normalno imajo junaki hitrost 2). Pri premiku je potrebno upoštevati lastnost terena. Določen teren je neprehoden, spet drugi težje prehoden in zahteva dve točki hitrosti za premik.
Igralec lahko pred, po ali med premikom izvede eno akcijo. Na izbiro ima napad in iskanje. Napad izvede nad pošastjo, ki je v dosegu. V ta namen iz roke izbere eno ali več enakih kart z možnostjo napada (bombe, streljanje in pesti). Seštevek moči kart predstavlja število kock, ki jih vržemo. Na njih preštejemo število ujemajočih se simbolov z načinom napada. Če je število večje od seštevka življenjskih točk pošasti ter odpornosti na vrsto napada, pošast premagamo. Sicer ostane, kjer se nahaja. Druga akcija, ki jo lahko izvedemo, pa je iskanje. To izvedemo, kadar se nahajamo na polju, kjer je mesto nastanka pošasti. Obrnemo označevalec na drugo stran, povlečemo karto dogodka in izvršimo njena navodila. V tem kupčku najdemo razne karte dogodkov in karte odkritja, ki nam pomagajo dokončati misijo.
Sledi faza groženj. V njej se pošasti premikajo po zemljevidu proti najbližjemu junaku. Če pridejo v doseg, izvedejo tudi napad nanj. Če pošasti premagajo heroja, obrnete kovanec sreče z obrazom navzdol. Za eno polje se premakne označevalec na plošči groženj. V vsaki misiji se po določenem številu krogov odkrije ena izmed štirih kartic groženj, ki še dodatno junakom otežijo misijo. Ob koncu faze groženj vržemo rumeno kocko. Z njo določimo pozicijo “premaganih” pošasti oz. po kmečko, pošasti, ki smo jih premagali, se vrnejo na ploščo.
Igra se lahko zaključi na dva načina. Če ekipa specialcev izpolni pogoje misije, vsi skupaj zmagajo. Če pa pošast premaga junake in je kovanec sreče obrnjen z obrazom navzdol, igralci izgubijo.
Mnenje o Fireteam Zero:
Igra Fireteam Zero je sodelovalne narave, postavljena v svet druge svetovne vojne ter z nadnaravnim pridihom. Škatla igre je zelo velika in težka. Kako ne, saj se v njej nahaja 8 igralnih plošč in za vsakega od scenarijev uporabimo 4. V osnovni igri dobimo 3 scenarije, vsak pa ima 3 misije. Komponente so dobro izdelane, miniature pošasti pa zelo dodelane. V igri so tudi 3 velike miniature glavnih pošasti ter CD s posnetki, ki predstavijo ozadje in zgodbo vsake misije posebej.
Pravila igre so dobro predstavljena in niso zelo kompleksna. Nekdo, ki pravila igre pozna, lahko preda to znanje nepoučenim igralcem brez večjih težav, slednji pa so hitro utečeni. Njihov cilj je seveda uspeti pri misiji, kar načeloma ni težko, ni pa tudi popolnoma preprosto. V večini primerov je odvisno od položaja kart odkritij v kupčku dogodkov. Če karte odkrijemo razmeroma hitro in so bolj pri vrhu kupčka, precej lažje dokončamo misijo, kot pa če je potrebno prečesati celoten zemljevid za določenim predmetom ali odkritjem. Ves čas namreč iz vseh strani napadajo pošasti. Ob nepazljivosti vas hitro dobi vsaj ena, če ne več, kar lahko vodi do poraza.
Fireteam Zero je zelo odvisna od sreče. Res je sicer, da lahko s kartami vplivate na met kock, prav tako vam lahko soigralci s pravilno taktiko pomagajo v težkih trenutkih. Vendar pa lahko serija “slabih” metov privede do hitrega konca igre. Met kock vpliva tudi na to, kje se bodo znova pojavile pošasti. Včasih je ves vaš trud zaman, saj se lahko pošasti znova pojavijo v neposredni bližini, kjer ste jih pravkar premagali. Igra pa se začne tudi ponavljati, saj imate na voljo omejeno število akcij oz. počnemo tri stvari, premikamo, napadamo in iščemo.
Če so vam všeč igre s temno, robustno, nasilno tematiko, kjer je v ospredju zgodba in sledenje zgodbi, vam bo Fireteam Zero zagotovo všeč. Definitivno to ni igra, primerna za mlajše od priporočenih 14 let, ni družinska, ne prijazna. Če vzamem v obzir samo igranje, tematika druge svetovne vojne sploh ne igra vloge. Slednja je pomembna le pri zgodbi. Ta igra je namreč ena sama zgodba. Seveda prebiranje med igranjem vzame bistveno več časa, je pa zato igralna izkušnja izpopolnjena. Komponente oz. miniature so kvalitetne in dodelane, vendar nepobarvane. Vsi, ki imate žilico in veselje do barvanja figuric, se lahko izkažete in si polepšate igralno izkušnjo.