Ilustrator: Christine Faust
Založnik: HABA
Izšla: 2016
Tip: otroška
Kategorija: spretnostna, grajenje stolpa, spominska, časovna
Način: kooperativna
Predviden čas igranja: 15′
Priporočena starost: 5+
Število igralcev: 2 – 4
Jezik: neodvisna od jezika (navodila v tujih jezikih: ang., nem., it., fra…)
Zgodba Zmajev Stolp:
Dežela pravljic je razburjena. Strašen zmaj Tarax je ukradel lepo princeso Zaffiro. Zaprl jo je v svoj visoki stolp. Sama ne more pobegniti. Zmaj želi, da mu princesa pripoveduje dolge pravljice za lahko noč in poje uspavanke. K sreči so na poti neustrašni princ Carlo, njegovi vitezi in prijatelji, ki imajo dober načrt, da bodo rešili ljubko princesko iz zmajevih krempljev. Medtem ko zmaj spi, bodo zgradili gradbeni oder ob zmajevem stolpu. Štirje prijatelji držijo nadstropje, nato se ostali štirje dvignejo in zgradijo novo nadstropje, dokler ne dosežejo balkona zmajevega stolpa. Takrat lahko princ Carlo spleza po stolpu in reši prelepo princeso. A gorje jim, če se zmaj zbudi in jih zasači. Zelo bo jezen in bo porušil gradbeni oder. Zato pohitite, čas se izteka.
Priprava igralne površine:
Sestavite dva dela igralne plošče in nanjo postavite stolp. Vrata v princeskino sobo morajo biti zadaj. Dva nosilca vstavite skozi spodnjo zarezo. Obod stolpa potisnete skozi stolp do nosilcev. Nato druga dva nosilca vstavite še v zgornjo zarezo in nanju postavite balkon, v sobo pa princeso. Na zmaju potisnete levo krilo navzdol, da se zaskoči, pazljivo potegnete kamen in zmaja narazen, dokler ni vrvica povsem napeta. Kamen položite na mesto za kamen, zmaja pa v najbližjo luknjo pri stolpu. Pripravite tri nadstropja, enega položite na najnižji nivo tako, da se z eno stranico dotika stene stolpa, nasprotna stranica počiva na kamnu. Premešate igralne gradbene ploščice in jih zaprte položite v mrežo ob igralno površino. Pripravite še prijatelje (pred prvo uporabo jih morate sestaviti, da so v 3-D obliki) in viteze.
Potek igre Zmajev stolp:
Načrt princa Carla ima dve fazi. V prvi namerava zgraditi gradbeni oder, po katerem lahko pride do princese, nato reši princeso.
1. faza:
Igralci igrajo v smeri urinega kazalca, začne najdrznejši. Odkrije poljubno ploščico. Če je na njej ista barva, kot je barva na nadstropju, ki ga gradite, vzame prijatelja pomagača v 3-D obliki v tej barvi in ga položi na nadstropje (na mesto s to barvo). Če na tej oznaki že stoji pomagač ali nadstropje nima oznake s to barvo, potem pomagača ne more položiti.
Med ploščicami je joker. Če ga odkrijete, lahko zberete poljubno prosto barvno mesto na nadstropju ter nanj postavite ustreznega prijatelja pomagača. Obstaja tudi ploščica z gradbenim odrom. Slednjo lahko uporabite le, ko je nadstropje zapolnjeno s štirimi pomagači. Takrat nanje postavite novo nadstropje iz zaloge tako, da se ena stranica dotika stolpa. Razkrita ploščica z zmajem pa pomeni, da ste bili preglasni in ste zbudili zmaja, ki hoče podreti stolp. Zmaja prestavite eno polje oz. luknjico nazaj. Pazite, zmanjkuje vam časa. Ko zmaj pride do zadnjega polja, ostane tam.
Po odkriti ploščici in akciji, ki ji sledi, je na vrsti naslednji igralec.
V igri Zmajev stolp velja, da uporabljene ploščice izločite, tiste, ki jih niste uporabili, pa si zapomnite, kje so. Edino ploščice z zmaji ostajajo, zato pazite.
Nazadnje položite še nadstropje, ki nima barvnih oznak, takrat je faza gradnje zaključena.
2. faza:
Ko ste zaključili gradbeni oder, rešite še princeso. A pohitite, zmaj je opazil vaše namere in jih želi prekiniti. Čas, ki vam je ostal, je odvisen od tega, kje se nahaja zmaj. Vsak igralec dobi drsnik (to je paličica, s katero potiskate princeso). Eden je princ, ostali so vitezi. Zmaja aktivirate tako, da pritisnete levo krilo navzgor. Reševanje se začenja.
Drsnik obvezno držite na ozkem delu, široki del uporabljate za premikanje princese (nikakor je ne premikate s prsti ali rokami). Najbolje je, da jo prestavlja princ, vitezi zraven pazijo, da ne zdrsne s stolpa. Najprej je treba princeso prestaviti iz sobe skozi vrata na zadnji strani stolpa na balkon. Pazite, da se ne zatakne v luknjice v svoji sobi. Balkon nima ograje, zato jo morate previdno potiskati do nadstropja gradbenega odra. Tam jo potiskate do luknjice, ki jo ima vsako nadstropje, da pade skoznjo. Če slučajno kadarkoli v času reševanja princesa pade, jo postavite nazaj tja, kjer se je nesreča pripetila in nadaljujete z reševanjem.
Konec igre:
Princeso morate pripeljati vse do kočije, ki je označena na igralni plošči, preden Tarax poruši gradbeni oder. Če vam to uspe, je princ rešil svojo princeso, sicer jo zmaj znova zapre v najvišjo sobo svojega stolpa.
Mnenje o družabni igri Zmajev stolp:
Igra je narejena tridimenzionalno in zaradi vseh mogočih pripomočkov, barv in oblik napravi mogočen prvi vtis. Že dolgo nisem igrala igre, v kateri bi se sama zgodba tako tesno prepletala z igranjem, kar se mi zdi super. Dejansko smo princi in vitezi, ki rešujemo ujeto princeso iz zmajevih krempljev. Igra je napeta vse do konca. Ko smo uspeli s prvo fazo, torej gradnjo odra, igre ni konec, ampak moramo rešiti še princeso. Tu se zatakne. Čas teče, zmaj nas želi pregnati, mi pa moramo čim hitreje spraviti princeso iz sobe, po balkonu, čez vsa nadstropja gradbenega odra ter do njene kočije na plošči. Šele tedaj je princesa na varnem!
Zmajev stolp je super in lahka družabna igra, hkrati pa otrok v njej trenira barve, spomin, predvsem pa spretnostne veščine. Barve tako, da po odkriti ploščici poišče pravega prijatelja pomočnika, ki se bo postavil na pravilno barvno mesto na nadstropju. Spomin tako, da si zapomni, kaj se skriva pod zaprtimi ploščicami, ki so že bile odkrite, a so se zakrile nazaj, ker niso bile uporabljene. Spretnostne veščine pa tako, da ohranja mirno roko. Gradbeni oder je treba namreč dobro postaviti, da se ne poruši, nato pa princeso s paličico spraviti do kočije. To za petletnike ni preprosta naloga.
Igra je sodelovalne narave, kar pomeni, da se vsi igralci skupaj trudijo rešiti princeso. Zatakne se le, ko želijo biti v drugi fazi vsi glavni princ, ki bo s potiskanjem rešil princeso. To je dober čas za pogovor z otrokom o tem, da je vsak enkrat na vrsti, da mora biti potrpežljiv in počakati.
Igra Zmajev stolp je dobro narejena. Komponente so kvalitetne, pisane. Zmaj je z vrvjo povezan s kamnom, ki ju pred začetkom igranja potegnete narazen, v igri pa zmaj vleče kamen k sebi. Za to ne potrebujete nobenih baterij.
Igra vsebuje prilagojena pravila za popolne začetnike. Tako smete iz igre izločiti odkrito zmajevo ploščico ali pa jih nekaj izločiti že pred igranjem, kar pomeni, da zmaj ne bo prišel do zadnjega polja. Vsebuje pa tudi napisana pravila za viteze profesionalce. Tako lahko eno roko položite na hrbet, uporabljate nasprotno roko od tiste, ki jo sicer uporabljate, lahko zaprete oči. Obstaja tudi možnost, da ko princesa doseže nivo, svoj drsnik podate drugemu igralcu. Svojo roko lahko položite na igralca soseda, lahko pa določite, da se v fazi reševanja med sabo ne smete pogovarjati. Izključena ni niti možnost postavljanja svojih pravil in preprek, da bo igra še bolj napeta.