Vesolje je zadnja leta zelo popularno, zato se te tematike dotikajo tudi moderne družabne igre. V Eagle-Gryphon Games so pripravili družabno igro On Mars, za katero menijo, da bo nova velika uspešnica. Igralci kot astronavti pod okriljem določenega podjetja razvijajo napredno kolonijo na Marsu.
On Mars zgodba
Združeni narodi so, po uspešni avtomatski misiji roverja, vzpostavili oddelek za operacije in raziskovanje Marsa (D.O.M.E.). Prvi naseljenci so na planet prispeli leta 2037. Privatna raziskovalna podjetja so v desetletjih po vzpostavitvi baznega kampa začela ustvarjati samozadostno kolonijo. Kot astronavt, ki delate za eno od teh podjetij, ste pionir pri razvoju največje, najnaprednejše kolonije na Marsu. Naloga pa je, da dosežete cilje misije D.O.M.E. in hkrati skrbite za dobrobit podjetja.
Potek igranja On Mars
Na začetku družabne igre boste igralci odvisni od zemeljskih surovin, zato boste morali pogosto potovati med vesoljsko postajo in površino planeta. Čez čas se kolonija razširi, zato bodo vaše aktivnosti usmerjene v rudnike, generatorje, vodne vire, rastlinjake, tovarne kisika in zaklonišča. Vaš cilj je razviti samozadostno kolonijo, ki je neodvisna od katere koli organizacije na Zemlji. Da bi to dosegli, morate razumeti, kaj je nujno za preživetje: voda, zrak, energija in hrana.
On Mars ima nekaj rund, vsaka je sestavljena iz dveh faz, faze kolonizacije in faze potovanja. Igralec na potezi med prvo fazo naredi akcijo. Možne akcije so odvisne od strani igralne plošče. Če ste v orbiti, lahko vzamete načrte, kupite in razvijate tehnologijo in vzamete surovine iz skladišča. Če pa ste na površju planeta, lahko gradite zgradbe s svojimi roboti, lahko z načrti nadgradite te zgradbe, vzamete znanstvenike in nove pogodbe, dobite nove ladje in raziskujete površino planeta z roverjem. V fazi potovanja pa igralci potujete med kolonijo in vesoljsko postajo v orbiti.
Vse stavbe v družabni igri On Mars so med seboj odvisne, nekatere pa so nujne za rast kolonije. Zaklonišča za koloniste potrebujejo kisik, kisik proizvajajo rastline, rastline potrebujejo vodo, voda iz ledu zahteva energijo, proizvajanje energije zahteva rudarjenje in slednjega ni brez kolonistov.
Ključnega pomena v igri je torej, da kolonijo nadgradite tako, da bo sposobna zagotoviti vse nujne surovine. Z rastjo in razvojem kolonije potrebujete več zaklonišč, da bodo lahko naseljenci preživeli negostoljubne razmere na planetu.
Med igro morate zaključiti misije. Potrebujete tri zaključene misije, da je igre konec. Za zmago morate prispevati k razvoju prve kolonije na Marsu. V igri to predstavljajo točke priložnosti. Igralec z največ temi točkami zmaga.
Avtor igre je Vital Lacerda, ilustrator pa Ian O’Toole. Namenjena je 1 do 4 igralcem od 14 let in traja vse tja do 150 minut. Družabna igra se je sicer uspešno predstavila na KS.