Avtor: Manuel Rozoy, Peggy Chassenet
Ilustratorji: Benjamin Carré, Vincent Dutrait, David Lecossu, Pascal Quidault
Založnik: Space Cowboys
Izšla: jeseni 2015 (v angleškem, nemškem in francoskem jeziku)
Tip: tematska
Kategorija: pustolovska, znanstvena fantastika, igra s kartami
Način: kooperativna, metanje kock, igranje vlog, pripovedovanje, glasovanje, igralci z različnimi močmi
Predviden čas igranja: 90′
Priporočena starost: 12+
Število igralcev: 2-4
Jezik: besedilo na kartah
Igra T.I.M.E Stories je sestavljena iz različnih scenarijev. V osnovni verziji je en scenarij, ostale lahko dokupite. Opisujem osnovno igro in navodila, izvzeto pa je vse, kar bi pokvarilo razkritje zgodbe oz. scenarija.
Zgodba:
Agencija T.I.M.E (Tachyon Insertion in Major Events) varuje človeštvo tako, da preprečuje časovne napake in paradokse, ki grozijo obstoju našega vesolja. Igralci se prelevijo v časovne agente z neomejenimi kariernimi možnostmi. Agencija pošlje agente v telesa bitij iz različnih svetov in realnosti, da bi uspešno opravili zadano nalogo. Neuspeh je nemogoč. Če se vam zatakne pri opravljanju naloge, se vrnete nazaj v realnost in začnete znova.
Priprava igralne površine:
Igralci igre T.I.M.E Stories naj sedijo pri mizi na eni strani, kolikor je to pač mogoče. Predse naj položijo igralno ploščo, ščite, točke življenja in surovin. Pripravijo ploščice stanj in akcijske kocke, zemljevid, karte uspešno ali neuspešno opravljena naloga in karte scenarija, vendar pazite, da ne razkrijete besedila. Figuro za označevanje časa postavite na določeno začetno polje. Igralci si pripravite še figuri v izbrani barvi.
Potek igre:
Prvi scenarij igre T.I.M.E Stories se odvija leta 1921 v psihiatrični bolnišnici. Igralci-agenti prevzamejo vlogo teles tamkajšnjih pacientov. Na igralno ploščo položimo prvi panoramski set kartic, ki nam pokažejo prostore agencije in naprav, ki omogočajo potovanje skozi čas in prostor.
Določimo prvega igralca, ki prebere navodila na prvi kartici. Slednje so označene z imenom lokacije in črko. Na prvi kartici piše, kolikšno je število kartic na določeni lokaciji. Vsaka lokacija je sestavljena iz tako imenovane panorame. Ko prispemo na lokacijo, se vsak igralec odloči, na kateri del panorame se bo postavil. Nato vsak prebere svojo kartico ter opiše s svojimi besedami, kaj je prebral in videl na zadnji strani. Vsebina kartice je lahko kakšen namig, lahko je kakšen dogodek ali pa celo kakšna oseba, ki vas lahko tudi napade. Če je kartica označena s ključavnico, moramo dogodek obvezno opraviti oz. se iz situacije rešiti. Da naredimo akcijo s kartico, nas stane eno časovno enoto. Ko se odločimo, da bomo porabili časovno enoto, lahko vsak igralec zase odloči ali bo časovno enoto porabil za akcijo na kartici ali pa se bo prestavil na drugo kartico znotraj lokacije.
Ko menimo, da smo izvedeli oz. storili vse na dotični lokaciji, se lahko prestavimo. To storimo tako, da se soglasno odločimo, v kateri prostor na zemljevidu, se bomo prestavili. Vržemo kocko, ki pokaže, koliko časa smo porabili za premik. Pri raziskovanju nalog se tudi bojujemo. Vsak igralec ima določeno število točk življenja, ki jih lahko izgubi. Če izgubi vse, umre, vendar igra zanj ni končana. Njegov lik se vrne čez 10 časovnih enot, če jih je še toliko na voljo.
Igra ima lahko tudi kontradiktorna pravila. Zlato pravilo je, da imajo navodila različno težo in sicer:
– tekst na karti osebe ima večjo veljavo kot tekst na kartah predmetov;
– tekst na kartah predmetov ima večjo veljavo kot tekst na kartah lokacij;
– tekst na kartah lokacij ima večjo veljavo kot tekst na kartah baze;
– tekst na kartah baze ima večjo veljavo kot pravila igre.
Cilj igre je, da kot agenti v tujih telesih rešimo zadano nalogo oz. končno uganko. Da smo uspeli, nam sporoči vsebina kartice. Če nam pri iskanju rešitve zmanjka časa, preberemo kartico neuspešno opravljene naloge in sledimo navodilom za vnovičen začetek.
Mnenje o igri:
T.I.M.E Stories je sodelovalna igra pripovedovanja oz. opisovanja, raziskovanja in igranja vlog. Je tematska igra. Igralci se v vsakem scenariju vživijo v osebe določenega prostora in časa. Igra je nekje vmes med družabnimi igrami in igranjem vlog. Za igranje je obvezno znanje jezika, v katerem igrate, zato ni primerna za vsakogar. Scenarij Asylum, ki je vključen v osnovni igri, ni primeren za otroke in družine, saj je vizualno strašljiv, tudi nasilen.
Igra se razlikuje od scenarija do scenarija, vendar se te teme ne bomo dotikali, ker bi s tem razkrili vsebino, ki pa jo morate kot agenti odkriti sami, v čemer je poanta. Ko odkrijete oz. uspešno dokončate misijo, vnovično igranje nima smisla, saj poznate vse skrivnosti, zato so proizvajalci ustvarili dodatke oz. nove scenarije!
Scenarij lahko, če ga ne dokončate, shranite in nadaljujete kasneje, k čemur pripomore dobra zasnova škatle. Potek, kako to storite, najdete v navodilih. To je zelo priročno, če vam zmanjka časa, če umrejo vsi igralci ali kaj podobnega.
Pomembno je, da z začetno izbranimi igralci igro tudi zaključite. Težko se vam namreč med igro oz. sredi scenarija pridruži nov igralec, saj ne pozna vseh preteklih podrobnosti in dogodkov, ki so lahko ključnega pomena pri dokončanju misije.
Igra je zelo unikatna, drugačna in zaradi tega tudi zanimiva. Je pa ena tistih, ki je lahko igralcu ali zelo všeč ali pa sploh ne, težko si nekje vmes. Drugačna je tudi v tem, da morajo vsi igralci sodelovati za uspešen zaključek, torej zmagajo kot skupina. Za vse odločitve se morajo vsi skupaj strinjati, pri tem pa ima prvi igralec, ki se spremeni vsak krog, prevladujoč glas pri izenačenem glasovanju. Pri kooperativnih igrah se večkrat zgodi, da se pojavi alfa igralec, ki vodi igro in ostale igralce. Zaradi načina razkrivanja zgodbe in napredovanja v igri, pa tukaj alfa igralec ne pride tako do izraza.
Igra T.I.M.E Stories je bila nominirana za več nagrad. Nominirana je bila za nagrado Spiel des Jahres v kategoriji Kennerspiele, As d’Or, v več kategorijah za Golden Geek Award. Prejela pa je nagrado za najboljšo igro leta 2016 na UK Games Expo.
One thought to “T.I.M.E Stories”