Nagrado za najboljšo igro leta Swiss Gamers Award podeljujejo tudi v Švici. Razglasijo jo na festivalu Ludesco, ki poteka že od leta 2010. Razglasijo jo najbolj primerni – igralci sami! Festival Ludesco, ki so ga ustanovili določeni igralni klubi, povabijo vse svoje člane, ljubitelje, društva, skupine, da ob koncu vsakega leta glasujejo za svojega favorita oziroma razvrstijo po vrstnem redu 5 družabnih iger (igra na 5. mestu prejme 1 točko, igra na 1. mestu 8 točk). Dodajajo, da je skupek novih iger, ki so upravičene do glasovanja, neodvisen od narodnosti avtorja ali založnika. Festival Ludesco bo letos potekal v La Maison du Peuple v La Chaux-de-Fonds v Švici od 10. do 12. marca.
Gre za vikend igralno zabavo, ko organizatorji združijo Švico, od mladih do starih, od izkušenih igralcev do novincev na tem področju, saj je festival odprt za vse. Javnosti bo letos ponudil več kot 500 iger ter pripravil veliko aktivnosti: sprejeme, turnirje, igre igranja vlog, konference, delavnice, animatorje za pomoč ter profesionalne predstavitve.
Rezultati so znani. Swiss Gamers Award 2016 je prejela družabna igra:
1. Scythe (2016)
- Dizajner: Jamey Stegmaier
- Založnik: Stonemaier Games
- Igralci: 1-5
- Čas igranja: 90-115′
- Starost: 14+
- Družabna igra Scythe je izšla s pomočjo kickstarter kampanje. Dogaja se v dvajsetih letih prejšnega stoletja in sicer v alternativni realnosti nekje na vzhodu Evrope. Gre torej za čas kmetovanja in vojne. Igralci imajo različno začetno pozicijo, različne surovine ter svoj skriti cilj za zmago. Razen skritega cilja je vsa strategija v rokah igralcev, sreči je podvržen le kupček kart srečanj. Med igralci je odločilen boj, s tem pa igralca ni mogoče izločiti iz igre. Akcije, ki jih ima igralec od začetka, je možno nadgraditi in optimizirati. To vpliva na razvoj igralca, zato je vnovično igranje nova in drugačna izkušnja.
Naslednja mesta si sledijo takole:
2. Codenames
- Dizajner: Vlaad Chvátil
- Založnik: Czech Games Edition
- Igralci: 2-8
- Čas igranja: 15′
- Starost: 14+
- V igri Codenames se razdelite v dve skupini oz. obveščevalni službi. V vsaki določite enega dvojnega agenta, ki pozna identiteto vseh 25 agentov. Nato tekmujete, kdo bo prvi stopil v kontakt z vsemi svojimi agenti. Dvojni agent pomaga svoji skupini z enobesednimi namigi, ki kažejo na besede na polju oz. igralni površini. Skupina nato skuša poiskati prave besede v svoji barvi, pri tem pa se mora izogniti tistih, ki pripadajo drugi skupini. Vsi pa se morajo izogibati poklicnega morilca. Ekipa, ki prva najde vse svoje agente na terenu, zmaga.
3. Great Western Trail (2016)
- Dizajner: Alexander Pfister
- Založnik: Eggertspiele
- Igralci: 2-4
- Čas igranja: 75-150′
- Starost: 12+
- Zgodba je postavljena v Ameriko, 19. stol. Kot rančar ženete čredo iz Teksasa v Kansas City, pogosto z vlakom, kar prinese denar in točke. Seveda potrebujete najboljšo živino. Ampak Great Western Trail od vas zahteva ne samo, da obdržite čredo v najboljši formi, ampak tudi, da preudarno uporabite različne zgradbe ob poti. Sposobni kavboji vam lahko pomagajo pri čredi, obrtniki pri gradnji ter inženirji pri razvoju železniške proge.
4. First Class (2016)
- Dizajner: Helmut Ohley
- Založnik: Hans im Glück
- Igralci: 2-4
- Čas igranja: 60′
- Starost: 10+
- V tej igri skušajo igralci zbrati kar največ častnih točk tako, da gradijo bogato železniško infrastrukturo, torej železnice in luksuzne vagone, poskrbeti pa morajo tudi za potnike z debelo denarnico. Je igra s kartami, ki ponuja osnovne karte ter 5 drugih, od katerih sta v igri samo dve, zato je igranje vsakič nekoliko drugačno.
5. Terraforming Mars (2016)
- Dizajner: Jacob Fryxelius
- Založnik: FryxGames
- Igralci: 1-5
- Čas igranja: 90-120′
- Starost: 12+
- V igri naseljujete Mars. Velike korporacije v sodelovanju s svetovno vlado na zemlji sprožajo projekte za dvig temperature, nivo kisika, pokritost oceana. Vi ste ena izmed korporacij, ki sodeluje z drugimi, vendar pridobivate točke sami s svojimi odkritji, prispevki ter napredno infrastrukturo. Igra vsebuje več kot 200 kart, ki jih kupujete in predstavljajo vaše projekte. Osnovni priliv in točke temeljijo na “naselitveni oceni” (začne se na 20). Te se dvignejo, ko zberete enega od treh naštetih parametrov. Dohodek pa se dopolnjuje tudi s proizvodnjo. Igra ima več rund ter možnih akcij, konča pa se, ko globalni parametri za temperaturo, zrak in ocean dosežejo svoj cilj.