Avtorja: Andreas Pelikan, Alexander Pfister
Ilustrator: Klemens Franz
Založnik: 999 Games, Funforge, Lookout Games, Lacerta, Mayfair Games, GoKids…
Izšla: jeseni 2015
Tip: družinska, strateška
Kategorija: ekonomska, teritorialna
Način: avkcija, stava, zbiranje setov, polaganje ploščic
Predviden čas igranja: 30 – 50′
Priporočena starost: 8+
Število igralcev: 2 – 5
Jezik: neodvisna od jezika (navodila v tujem jeziku)
Zgodba Isle of Skye: From Chieftain to King:
Isle of Skye na severu Škotske je ena najlepših pokrajin na svetu. Mehek pesek ob morju, nežni hribčki in impresivne gore vzamejo sapo in popolnoma prevzamejo v vsej svoji razsežnosti. V igri igralec prevzame vlogo voditelja enega od petih tradicionalnih klanov na tem območju. Le poglavar, ki najbolje razvija svoj teritorij in kupuje najbolj preudarno, postane kralj Isle of Skye. Igralec ustvari svoj majhen imperij in zbere potrebne točke za zmago.
Priprava igralne površine:
Na sredino mize položimo majhno igralno ploščo. Ena stran je za 2 do 4 igralce, druga stran za 5 igralcev. Na določena 4 mesta od A do D položimo naključno izžrebane plošče, po katerih bomo določali točkovanje. Ostale pospravimo. Na začetek steze postavimo marker, da vemo, v kateri rundi smo. Ob igralno ploščo položimo denar tako, da je na dosegu vsem igralcem.
Vsak od igralcev si izbere svojo barvo in v tej barvi prejme: začetno ploščico z gradom (iz katere bo gradil svoje ozemlje), pregrado, točkovni žeton, označevalec za izločanje svoje ploščice. Začne najmlajši igraec, ki dobi označevalec oz. figuro za začetnega igralca, ostali si sledijo v smeri urinega kazalca. Ozemeljske ploščice položite v vrečo in jih premešate.
Za igranje v prvič predlagajo narisan scenarij.
Potek igre Isle of Skye: From Chieftain to King:
Igra ima 6 rund (oz. 5, če igra 5 igralcev). Vsaka runda gre čez 6 faz: 1. prihodek, 2. vlečenje ploščic in določanje cen, 3. izločitev ploščice, 4. kupovanje ploščice, 5. grajenje, 6. konec runde in točkovanje. Po končani zadnji rundi sledi končno točkovanje.
V 1. fazi torej dobite denar, glede na to, kaj imate na svoji ploščici.
V naslednji fazi vlečete 3 ploščice iz vreče in jih skrijete za svojo pregrado. Tam na skrivaj dvema določite ceno, torej zraven položite svoje kovance, vsaj enega na vsako ploščico, eno izložite oz. jo označite s posebnim označevalcem za izločanje. Ta po odprtju pregrade ne bo na voljo za kupovanje. Če ob postavljanju cene niste porabili vsega svojega denarja, preostalega skrijete v roko. Ko so vsi igralci to storili, se pregrade odpro.
Sledi 3. faza, ko igralci odstranijo svojo izločilno ploščico, ki ni na voljo za kupovanje. Položijo jo nazaj v vrečo ter vsebino premešajo.
Osrednja faza je faza kupovanja ploščic. Začne začetni igralec, ostali si sledijo v smeri urinega kazalca. Igralec na potezi lahko od katerega koli soigralca kupi eno ploščico, če ima seveda potreben denar v svoji zalogi. Kupljeno ploščico položi k sebi v zalogo. Igralec, ki je prodal ploščico, vzame denar, ki ga je dobil od kupca, pa tudi tistega, s katerim je označil ceno ploščice. Če ne moreš v igri nič storiti, potem čakaš. Ko so vsi igralci ali odstopili ali kupili ploščico, igralci morebitne ploščice, ki so ostale, vzamejo v svojo zalogo in zanje žal plačajo tisti denar, s katerim so ploščici določili ceno.
5. faza je grajenje. Vse kupljene ploščice v rundi morajo igralci položiti k svojemu klanu oz. teritoriju po pravilih. Površine se morajo ujemati (morje z morjem, gore z gorami, travniki s travniki…). Izjema so le ceste, za katere ni potrebno, da se nadaljujejo. Nekatere ploščice ponujajo točke za dokončne površine (npr. da iz treh ploščic zgradite neko zaprto celoto). Če ploščice ne morete priložiti, jo morate vrniti v vrečo, denarja nazaj ne dobite.
Zadnja faza je točkovanje. Na osrednji igralni plošči je s črkami od A do D določeno, katera plošča se v določeni rundi točkuje. Igralci pridobijo točke in svoje označevalce prestavijo za ustrezno število. Nato prestavite tudi označevalca rund, začne naslednji igralec in ves postopek se ponovi.
Po šestih rundah sledi končno točkovanje. Takrat se točkujejo tudi nekatere ploščice s posebnimi simboli, ki prinašajo dodatne točke. Npr. če imate zaključeno področje, podvojite tiste točke, te dobite tudi za vsakih 5 denarjev, točke dobite za največ svetilnikov ali ovc ali česa drugega. Zmaga tisti z največ točkami, če je izenačeno, zmaga tisti, ki mu je ostalo več denarja.
Mnenje o Isle of Skye: From Chieftain to King:
Igra glede na polaganje ploščic spominja na Carcassonne. A polaganje ploščic na naslednjo, malo kompleksnejšo stopnjo. Pred polaganjem poteka avkcija, denar je ključnega pomena, hkrati pa tudi dobra strategija. Vsako rundo se namreč točkuje nekaj drugega, zato moraš vedno spremljati, kaj ti bo prineslo ob koncu runde točke, hkrati pa svoje kraljestvo razvijati tako, da bo točke dobilo tudi pri zadnjem točkovanju.
V vsaki igri so prisotne le 4 od 16 plošč, po katerih se točkuje. To naredi igranje vsakokrat drugačno. Ni nujno namreč, da točke prinesejo vedno iste kombinacije ozemeljskih ploščic in s tem tudi simboli, ki so na njih. To seveda zahteva različno taktiko in strategijo.
Vedno je dobro imeti veliko denarja. Ne samo, da na koncu prinaša točke, brez njega nikakor ne morete kupovati ozemeljskih ploščic in širiti svojega kraljestva. Imeti morate toliko denarja, da z njim označite ceno svojim ploščicam, ki jih prodajate, hkrati pa vam ostane še toliko denarja, da kupujete drage ploščice pri soigralcih. Pravilne cene namreč vodijo k uspehu in k prepotrebnemu denarju. Če ploščice nihče ne kupi oz. zanjo ne da noben ponudbe, mora ponudnik ploščico vstaviti v svojo pokrajino in plačati postavljeno ceno za svojo ploščico. To seveda pelje k zanimivim odločitvam. Tako npr. izločate dobre ploščice iz igre, ker nimate dovolj denarja, da bi jih sami kupili, soigralcem pa bi preveč koristile. Malce slabšim ploščicam poskušate dati takšno ceno, ki bo privabila kupca, če jih vi res ne potrebujete, saj jih nočete preplačati.
Vsa taktika se vrti okoli cene ploščic, hkrati pa je treba biti pri taktiki prilagodljiv glede na igralno rundo. Kar se točkuje v prvi rundi, se v drugi ne in obratno. Zato je prilagajanje razmeram ključnega pomena, temu primerno pa mora biti tudi tempiranje nakupov ploščic.
Igra sicer na prvi pogled ni nič posebnega. Tudi glede na grafično podobo se lahko potegnejo vzporednice z igro Carcassonne. Razlika je, da v Isle of Skye vsak zase gradi svoje kraljestvo, na katero ste lahko na koncu bolj ali manj ponosi. Sicer je dobro izdelana, komponente so iz debelega kartona, torej vse igralne plošče in ploščice ter pregrade. Označevalci pa so leseni. V igri je tudi vreča iz blaga.
Igra je primerna za 2-5 igralcev in se, po mojem mnenju, dobro obnese ob katerem koli številu igralcev. Samo trajanje igre ni toliko odvisno od števila igralcev, kot od načina igranja. Če imamo v skupini kakšnega, ki zelo rad dolgo razmišlja, potem se seveda igralni čas podaljša.
Igra je lani pobrala dve veliki nagradi in sicer Kennerspiel des Jahres in UK Games Expo Best Boardgame. Nominirana pa je bila v premnogih kategorijah, med drugim: leta 2016 za International Gamers Award – General Strategy: Multi-player, leta 2015 pa za Meeples’ Choice, Jocul Anului în România Beginners Finalist, Golden Geek Board Game of the Year, Golden Geek Best Strategy Board Game ter Golden Geek Best Family Board Game.
One thought to “Isle of Skye: From Chieftain to King”