Z navdušenjem spremljam razvoj družabne igre Hike!, ki sta jo ustvarila Hrastničana Nika Mlinarič in Blaž Hribar. Prav danes je tisti dan, ko se igra predstavi na Kickstarterju.
Hike!
je igra s kartami, na katerih so čudoviti haskiji. Ilustracije so delo Poljakinje Pauline Wach. Igra sestoji iz dveh osrednjih delov: priprave in dirke. V prvem zbirate opremo in haskije ter z izborom sestavite svoje tekmovalne sani. V drugem s to vprego tekmujete po zasneženi divjini. Kdor prvi prečka ciljno črto, zmaga.
Priprava igre Hike! in dva osrednja dela
Najprej postavimo 8 kockic, po 4 v dve vrsti. To je naša vprega. Vanjo bomo vstavljali karte s haskiji. V drugem delu si s temi kockicami označujemo porabljene premike.
Hike! se meri v krogih/dnevih, vsak dan razkrijemo novo karto s pokrajino. Te s postopnim razkrivanjem kažejo, kako bomo tekmovali v drugem delu in kaj bomo za dirko potrebovali.
Vsako potezo se obrneta dve (v nadaljevanju glede na odkritost pokrajinskih polj ena) karti s haskijem. Igralec na potezi naredi točno eno od naslednjih možnih akcij:
- iz mize vzame odkrito karto s haskijem in jo položi v svoje sani
- iz mize vzame karto v roke
- v sani položi karto iz roke
- iz vprege vzame že položenega haskija in ga zamenja z drugo karto, ki jo ima v roki
Karte
Karte ponudijo več kot na prvi pogled. Robovi kart s haskiji se namreč prelivajo v modro-roza odtenku, kar pomeni, da moramo pri postavljanju vprege paziti, da se bo npr. roza levi rob že položene karte ujemal z roza desnim robom karte, ki jo bomo priložili. Kot domine torej, da se rob barvno ujema z drugim robom karte. Poleg tega imajo karte različno moč/premik. To vidimo po snežinkah od 1 do 3. Te snežinke so v različnih barvah: bela, modra in siva. Moč potrebujemo v drugem delu igre.
Karte ponujajo tudi opremo. Z njo si pomagate v drugem delu. Če si jo priložite k haskiju z enim premikom (eno snežinko), povečate premik za ena, tip barve pa je odvisen od sosednjih položenih haskijev. V kolikor jo v drugem delu zahteva pokrajinsko polje, jo morate imeti na zalogi, sicer izgubite dva psa. Med kartami so bele karte z mladimi haskiji, ki še niso pripravljeni in izurjeni, da bi tekmovali. Slednji nimajo točk premika, lahko pa jih postavite kamor koli v vprego. Med izborom je karta +1, s katero smete odkriti dodatno karto iz kupa. Na voljo sta tudi karti negovanja psov (care card) z enojnim in dvojnim efektom. Z njima smete ponoviti premik na že uporabljeni karti v vpregi v tekmovalnem delu igre.
Tekmovalni del
Igralci različno hitro zaključujejo svoje priprave in vprego. Eni so hitro konec in zadovoljni s svojim izborom, spet drugi čakajo na boljše, močnejše haskije, morda na opremo. A ko prvi igralec oznani, da je končal s pripravami, se ta del igre nadaljuje še največ 3 dni. Kdor se v tem času pripravi in je na startu, tekmuje, ostali izpadejo. Igralci, ki so svoje vlečne pse že pripravili, si v tem času s skrbjo za haskije pridobijo karte nege za psa (care card).
Potem se začne Hike! (vzklik, s katerim dajo vozniki psom v vpregi zeleno luč). Glede na to, katere barve polja so pred vami, tako unovčite snežinke. Modra snežinka pokrije modro barvo na polju, bela belo itn. Vaš cilj je, da v enem dnevu pridete čim dlje. Pri tem porabite toliko kart iz vprege, kolikor jih lahko in želite. Nekatere včasih ostanejo neporabljene. Prvi dan poteka v smeri urinega kazalca, nato dneve začenjajo tekmovalci, ki so zadnji na progi in vse do vodilnega igralca.
Mnenje o Hike!
Hike! je igra, ki me je s tematiko takoj prevzela. Ena mojih najljubših iger je namreč prav zimska in s haskiji obarvana igra Snow Tails. Že dejstvo, da sta jo ustvarila Slovenca Nika in Blaž, me navdaja s ponosom in veseljem, kaj vse zmoremo, pa tudi, da se svet družabnih iger v Sloveniji razvija.
Avtorja sta mi v roke izročila prototip, ki je že sam po sebi celovito izdelan, zato si od uspešne kampanje na Kickstarterju lahko obetamo res lepo in kvalitetno izdelano igro, ki traja med 20 in 45 minut, primerna je za 2 do 6 igralcev od 8 let naprej.
Posebej všeč pri tej igri mi je, da je tekoča. Ko so na vrsti soigralci, se poteze ne vlečejo, saj ima vsak v osnovi le eno akcijo. Na prvo žogo se zdi zahtevna, a je že po prvem igranju kristalno jasna. Imajo pa prednost tisti igralci, ki so igro že nekajkrat igrali, vsaj v strateškem pomenu. Igro lahko namreč s preudarnim razvojem svojih sani hitro zaključijo in tako kakšnega igralca izločijo iz tekmovalnega dela. Zato pa je tu še element sreče pri odkrivanju kart in sestavljanju kombinacije. Igralci, ki igro obvladajo, jo lahko pospešijo tako, da jo v drugem delu igrajo simultano.
Hike! ponuja več “cukrčkov”
Igralci, ki zaostajajo več kot 6 polj, smejo uporabiti karto nege, čeprav je sami nimajo. S tem igra postane malenkost pravičnejša, da se približajo sotekmovalcem. Igro lahko hkrati zaključi več tekmovalcev, ki prečkajo ciljno črto v istem dnevu. V tem primeru je zmagovalec tisti, ki mu je v saneh ostalo več “neaktiviranih/neporabljenih” psov.
Na mizi je veliko kart, glejte, da bodo urejene. Jemljete pa lahko katere koli odprte karte s haskiji, ne le tiste, ki ste jih sami odkrili, ko ste bili na potezi. Edini manjši minus, ki je pomemben le za tiste, ki se soočajo s prostorsko stisko je, da za igro potrebujete precej veliko igralno površino/mizo, a tudi za to se najde rešitev, da iste karte odlagate čim bližje skupaj.
Kar mi je še posebej všeč, poleg samih ilustracij in preproste, a hkrati dovolj povedne zunanje podobe, so pravila. Prototipi jih imajo v angleškem jeziku in so nič manj kot odlična. Napisana so zelo jasno in razumljivo. Pozitivno vas pozdravijo mini zgodbice, ki so vpletene v samo mehaniko igranja. Še več, v Hike! so te prikupne zgodbe že kot utemeljitve, zakaj so akcije, premiki zasnovani tako, kot so. Npr. robovi kart s psi nosijo zgodbo, da se vsi haskiji med sabo ne razumejo, zato je bolje, da v vpregi niso skupaj. Karte nege in skrbi za vlečne pse so utemeljene tako, da do njih pridete le, če svoje sani hitro zaključite, potem pa se zbližujete s svojimi psi. Sprotno polaganje pokrajinskih kartic je utemeljeno z redno vremensko napovedjo. Vreme je namreč hitro spremenljivo in je vnaprej težko napovedati, kakšno bo. Skratka, skozi pravila vas popeljejo takšne prikupne zgodbe, s čimer so pravila še bolj jasna.
Avtorja Hike! Nika Mlinarič in Blaž Hribar in Kickstarter
Nika in Blaž, ki sodelujeta s SnowBoardGames, sta navdušena igralca namiznih družabnih iger, sicer pa po duši strastna plezalca in hribolazca. V času karantene sta po ogledu filma o haskijih začela z ustvarjanjem svoje prve igre. Premišljeno in dobro zasnovano igro, ki kaže na ure in ure trdega dela, truda, marljivosti in ljubezni, podprite na Kickstarterju, kjer dobite v posebnih paketih tudi razširitve, dodatke in bonuse. Kampanja starta ob 14. uri.