Ilustrator: Christopher Matt, Ian Parovel
Založnik: Ludonaute
Izšla: 2018
Tip: strateška
Kategorija: igra s kartami, civilizacija
Način: zbiranje setov, nabiranje kart, vzdrževanje kart v roki
Predviden čas igranja: 20′ – 40′
Priporočena starost: 8+
Število igralcev: 2 – 4
Jezik: neodvisna od jezika, pravila v angleškem jeziku
Zgodba CIV Carta Impera Victoria:
CIV Carta Impera Victoria je igra civilizacije in diplomacije, v kateri razvijate svojo državo. V eni izmed domen želite doseči nadvlado in se zapisati v zgodovino. Da preprečite zmagoslavje, je najbolje, da formirate začasna zavezništva. Napad pa je najboljša obramba.
Priprava igralne površine:
Igra CIV Carta Impera Victoria je sestavljena iz treh vekov. Ločite kartice posameznega veka, jih premešajte in zložite v en kupček kart. Najprej položite karte III. veka, na njih položite karte II. veka in na vrh karte I. veka. Naključno izberete začetnega igralca. Vsak igralec prejme ploščo kratkih pravil in karte. Če izberete osnovno varianto, dobi vsak igralec 3 karte. Lahko pa izberete začetek z zbiranjem kart. V tem primeru vsak igralec prejme 4 karte, eno izbere in jo vzame v roko, ostale poda soigralcu na svoji levi. Ko ima igralec v roki le dve karti, eno izbere zase, drugo položi odprto na sredo mize. Nato začne z izbiro igralec na desni strani začetnega igralca. Izbere kartico in jo položi odprto predse na igralno površino. Tako ima ob koncu vsak igralec 3 karte v roki in eno pred sabo na igralni površini.
Potek igre:
Igralčeva poteza je sestavljena iz treh faz.
- Igranje karte (obvezno)
Igralec iz roke izbere karto in jo odigra predse na igralni površini. Za boljšo preglednost se priporoča, da karte iz iste domene zlaga v stolpce po tri skupaj. - Izvršitev učinka (ni obvezno)
Glede na karte, ki jih ima igralec odigrane pred sabo na igralni površini, lahko uveljavi en ali več učinkov po lastnem vrstnem redu. Učinki kart pogosto spremenijo pravila igre in imajo prednost pred osnovnimi pravili. - Vlečenje nove karte (obvezno)
Igralec mora na koncu svoje poteze vleči karte, da napolni roko do omejitve. Na začetku igre je omejitev 3 karte, med igro se omejitev lahko poveča. Če ima igralec v roki enako ali več kart, kot je njegova omejitev, ne vleče karte, prav tako nobene karte ne odvrže.
Učinki kart
Med potezo lahko igralec uveljavi en stalni učinek in en učinek odvržene karte za vsako izmed domen, v kateri izpolnjuje pogoj. Vrstni red si izbere igralec sam. Da pri posamezni domeni doseže prvi nivo stalnega učinka, mora imeti pred sabo odigrane 3 karte (2 karti, če igrajo 4 igralci) oz. 5 kart (4 karte, če igrajo 4 igralci) za drugi nivo stalnega učinka. Čeprav igralec izpolnjuje pogoj za drugi nivo stalnega učinka, se lahko odloči in odigra prvi nivo.
- vojska
Stalni učinek: odvrzi 1 karto iz roke (2 karti pri drugem nivoju).
Učinek odvržene karte: odvrzi 1 karto vojske iz svoje igralne površine, nato izberi eno domeno in iz nje odvrzi 1 karto, tudi soigralci odvržejo karto iz te domene. - religija
Stalni učinek: povišanje omejitve števila kart v roki za 2 karti. Tako je omejitev 5 kart v prvem in 7 v drugem nivoju.
Učinek odvržene karte: odvrzi 1 karto religije iz svoje igralne površine, nato izberi soigralca, vzemi vse njegove karte. Izberi karte, ki jih želiš obdržati in mu vrni toliko kart, kot si mu jih vzel. - ekonomija
Stalni učinek: odvrzi 1 karto iz igralne površine in takoj odigraj drugo karto iz svoje roke (2 karti na drugem nivoju).
Učinek odvržene karte: vzemi 1 karto ekonomije iz svoje igralne površine in jo položi z licem navzdol na eno izmed soigralčevih domen. Ta igralec naslednji krog ne sme igrati karte v tej domeni, ob koncu svoje poteze pa odvrže karto ekonomije. - znanost
Stalni učinek: vzemi 1 karto iz igralne površine in takoj odigraj drugo karto iz svoje roke (2 karti na drugem nivoju).
Učinek odvržene karte: odvrzi 1 karto znanosti, vleči 5 kart v roko in jih pet odvrzi. - utopija
Stalni učinek: vzemi 1 karto iz odlagalnega kupčka in jo dodaj v roko (2 karti na drugem nivoju).
Učinek odvržene karte: vzemi 1 karto utopije in jo z licem navzdol položi na eno domeno na soigralčevi igralni površini. Če ta igralec želi doseči zmago z nadvlado v tej domeni, mora imeti toliko dodatnih kart v domeni, kot ima kart utopije. - kultura
Stalni učinek: kopiraj stalni učinek, ki ga je dosegel katerikoli soigralec.
Stalni učinek kulture lahko uveljavlja igralec, ki ima na svoji igralni površini odigranih največ kart kulture. Vsak krog lahko kopira le en soigralčev stalni učinek. Ko kdo od soigralcev odigra enako ali večje število kart kulture, igralec izgubi stalni učinek kulture. Kopiranega stalnega učinka ne smete združiti s stalnim efektom, ki ga je igralec sam dosegel.
Konec igre
Igra se konča na dva načina:
- Zmaga z nadvlado
Če ima igralec na koncu svoje poteze 7 kart (8 kart, kadar igrata 2 igralca) v posamezni domeni, je igre takoj konec in ta igralec je zmagovalec. Pri tem je potrebno upoštevati, da vsaka karta utopije, odigrana s hrbtno stranjo navzdol v tej domeni, poveča potrebno število kart za zmago za 1. - Zmaga z večino
Igra se konča, ko igralec vleče zadnjo karto iz kupčka kart za vlečenje. Igralci igrajo do konca kroga (tako, da imajo vsi igralci enako število potez). V kolikor do konca kroga ni zmagovalca z nadvlado, preštejete točke. Igralec prejme 1 točko za vsako domeno, v kateri ima največ kart. Če imata dva ali več igralcev skupaj največje število kart, dobi vsak 1 točko. Igralec z največ točkami je zmagovalec. V primeru izenačenja je zmagovalec tisti, ki ima na svoji igralni površini največ kart utopije. Če še vedno ni zmagovalca, se primerja število kart po posamezni domeni v naslednjem vrstnem redu: kultura, znanost, ekonomija, religija in vojska.
Mnenje o CIV Carta Impera Victoria:
CIV Carta Impera Victoria je igra civilizacije. Svoj narod oz. civilizacijo gradimo iz 104 kart, ki so izredno lepo poslikane. V vsakem veku se ilustracije iste domene razlikujejo.
Ko preberemo pravila in se lotimo kart, dobimo občutek, da je igra zelo preprosta ter da ni veliko velikih odločitev. A se vse spremeni že po približno polovici igre. Kmalu namreč ugotovimo, da moramo pozorno spremljati dogajanje in način igre soigralcev. Slednji lahko kaj hitro izvedejo kombinacijo učinkov odvrženih kart in stalnih učinkov, kar jim prinese zmago z nadvlado. Prav tako se lahko zgodi, da sami ne moremo odvrniti soigralčevega pohoda proti zmagoslavju in moramo pomoč iskati pri ostalih soigralcih. Z žilico diplomacije lahko otežimo soigralcu pot do zmage in tako pomagamo predvsem sebi.
Igra se tematike zgolj površinsko dotakne, kar pa seveda za samo igranje ni ključnega pomena. Kombinatorika kart omogoča nešteto kombinacij, od igralcev pa je odvisno, na kakšen nivo bodo pripeljali diplomacijo.
CIV Carta Impera Victoria je hitra igra, ki jo lahko odigramo že v 20 minutah, če pa so igralci 4 in so pogosta pogajanja o (ne)sodelovanju, pa traja nekoliko dlje. Glede na čas igranja in preprostost pravil spada med tako imenovane “filler” igre in je ena izmed boljših v svoji kategoriji. Posebni učinki kart, ki so naravnani k onemogočanju soigralčeve zmage, ponujajo zanimiv način ustvarjanja kombinacij.
CIV Carta Impera Victoria je primerna za vse, ki si želite igre s kratkim časom igranja.